Regulamin korzystania z Portalu Mapowego Gminy Police sip2.police.pl
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez użytkowników Internetu, w tym mieszkańców Gminy Police, zwanych dalej „Użytkownikami” z serwisu internetowego pod adresem https://sip2.police.pl dostępnego również w wersji na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS oraz, zwanego dalej „Portalem”.
- Portal umożliwia Użytkownikom przeglądanie danych oraz zgłaszanie usterek, niepokojących, wymagających interwencji zjawisk oraz uwag, zwanych dalej „Zgłoszeniami”, za pośrednictwem strony internetowej lub publicznie dostępnej aplikacji mobilnej.
- Korzystanie z Portalu polega na:
- przeglądaniu danych dostępnych w Portalu jako niezarejestrowany Użytkownik;
- dodawaniu Zgłoszeń w ramach serwisu miejskiego przez niezarejestrowanych Użytkowników;
- rejestrowaniu się do Portalu w celu utworzenia konta Użytkownika;
- logowaniu się przez Użytkownika na konto przy użyciu loginu;
- przeglądaniu danych dostępnych w Portalu jako zarejestrowany Użytkownik.
- Właścicielem i Portalu jest Gmina Police. Administratorem Portalu jest Burmistrz Polic, wykonujący swe obowiązki za pomocą odpowiednich służb tj. komórki ds. Systemu Informacji Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Policach dalej „Administratorem”.
- Dane kontaktowe Administratora: sip@ug.police.pl, tel. 91 431 18 67, ul. Bankowa 18 (pok. 417) Police.
§ 2. Zgłoszenia publiczne
- Portal umożliwia użytkownikom zgłoszenie usterki, zaśmiecenia czy niepokojącego, wymagającego interwencji zjawiska wraz z jego lokalizacją i zdjęciem np. uszkodzenia jezdni lub nielegalnego wysypiska śmieci padłego zwierzącia itp.
- Jednakże Portal zgłoszeniowy nie służy do zgłaszania zdarzeń i sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi – wymagających szybkiej interwencji. W takich nagłych sytuacjach, należy dokonać zgłoszenia na telefony alarmowe: 112, 997-Policja, 998- Straż Pożarna, 999-Pogotowie Ratunkowe.
- W treści zgłoszenia nie należy podawać żadnych danych osobowych. W przypadku wpisania danych osobowych do zgłoszenia – zostaną usunięte!
- Dodawanie Zgłoszeń za pośrednictwem Portalu przez osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych wymaga zgody ich przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych.
- Zgłoszenie podlega weryfikacji, dlatego wymogiem skutecznego dodania zgłoszenia jest podanie numeru telefonu przez zgłaszającego, i adresu e-mail, za pomocą których zgłoszenie może być zweryfikowane, a następnie przekazane do odpowiednich służb podejmujących w określonych wypadkach interwencję na zgłoszenie.
- Realizacją zgłoszeń zajmują się:
- Urząd Miejski w Policach,
- Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej,
- Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
- Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej "Trans-Net" S.A.
- Ze względu na lokalizację zgłoszonego zdarzenia, interwencja nie zawsze jednak leżeć będzie w zakresie kompetencji w/w jednostek, dlatego w takich przypadkach zgłoszenie zostanie zwrócone Zgłaszającemu, z informacją do którego organu, podmiotu czy instytucji winno być skierowane przez Zgłaszającego (Zgłoszenie otrzymuje wówczas status: „Przekierowane”)
- Zakres zgłaszanych usterek, problemów, potrzeb i propozycji:
- Uszkodzenia w drogach i chodnikach - w tej kategorii można zgłaszać uwagi związane z gminną infrastrukturą drogową, np. uszkodzenia nawierzchni dróg, chodników, ścieżek rowerowych, zniszczone znaki drogowe, awarie sygnalizacji świetlnej, niewidoczne pasy drogowe, śliskie nawierzchnie itp.
- Nie działające oświetlenie - w tej kategorii można zgłaszać uwagi związane z niesprawnym oświetleniem np. uszkodzona latarnia lub niewystarczające oświetlenie, potrzebę postawienia dodatkowej latarni itp.
- Dewastacja - w tej kategorii można zgłaszać zdarzenia dotyczące zauważonych zniszczeń mienia publicznego jak np. ławki, wiaty przystankowe, urządzenia na placach zabaw, itp. Dokonanie zgłoszenia nie zastępuje powiadomienia Policji o zaistniałych wykroczeniach czy przestępstwach związanych z aktami wandalizmu.
- Zaśmiecenie - w tej kategorii należy zgłaszać dzikie wysypiska śmieci oraz tereny zaśmiecone.
- Zagrożenie porządku i bezpieczeństwa - w tej kategorii można zgłaszać zdarzenia mające wpływ na porządek publiczny, nie stanowiące jednak bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, i nie wymagające natychmiastowej interwencji.
- Awarie wodociągu lub kanalizacji - w tej kategorii można zgłaszać awarie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, niedrożne wpusty ściekowe, uszkodzone włazy, pokrywy, zawory, itp. na terenie Gminy Police.
- Zdewastowana zieleń - w tej kategorii można zgłaszać uwagi związane ze zniszczoną zieleń, zasłaniającą roślinność w miejscach gdzie może mieć to znaczenie ze względu na porządek publiczny, itp.
- Odpady niebezpieczne - w tej kategorii można zgłaszać miejsca, w których nielegalnie składowane są odpady.
- Padłe zwierzę - w tej kategorii można zgłaszać leżące w miejscach publicznych lub na drogach gminnych zwłoki padłych zwierząt, pamiętając, że prawo o ruchu drogowym, zabrania pozostawiania na drodze przedmiotów, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu ruchu. Odpowiedzialność za usunięcie zwłok padłych zwierząt obciąża właściciela zwierzęcia (koszty usunięcia, transportu i utylizacji), a w przypadku niemożności ustalenia właściciela, obowiązek ten ciąży na posiadaczu lub zarządzającym nieruchomością, na której znajduje się padłe zwierzę.
- Zgłoś błąd mapy - w tej kategorii można zgłaszać zauważone błędy i nieścisłości na mapach znajdujących się w gminnym portalu lub błędny sposób działania portalu czy aplikacji mobilnej, itp.
§ 3. Zasady dostępu Użytkowników do Portalu oraz wymagania techniczne
- Dostęp do Portalu posiadają wszyscy użytkownicy sieci Internet lub aplikacji mobilnej bez potrzeby rejestracji.
- Możliwy jest dostęp w drodze rejestracji i następnie logowania, który umożliwia nadanie przez Administratora uprawnień, umożliwiających przeglądanie danych niedostępnych dla Użytkowników niezarejestrowanych.
- Proces rejestracji Użytkownika Serwisu możliwy jest wyłącznie z poziomu aplikacji WWW.
- W procesie rejestracji zakładane jest konto do wielokrotnego korzystania z Portalu jako Użytkownika zalogowanego.
- Rejestracja w serwisie wymaga podania następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail lub telefon oraz akceptacji warunków niniejszego Regulaminu, w tym postanowień dot. Polityki prywatności oraz wyrażenia zgody na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Portalu.
- Umożliwienie szerszego dostępu do danych (niedostępnych publicznie) wymaga od Administratora analizy celowości zgłoszonej potrzeby dostępu i może zostać zrealizowane tylko na pisemny wniosek zawierający uzasadnienie otrzymania dostępu do określonych danych.
- Zarejestrowany użytkownik w każdej chwili może dokonać modyfikacji bądź usunięcia swoich danych.
- Dodanie Zgłoszenia nie wymaga rejestracji poprzez sieć Internet lub poprzez aplikację mobilną, nie wymaga również podawania danych osoby zgłaszającej poza numerem telefonu i adresu e-mail w celu weryfikacji Zgłoszenia.
- Zgłoszenia nie posiadające poprawnego numeru telefonu oraz adresu e-mail osoby zgłaszającej nie będą rozpatrywane.
- Podanie adresu email daje możliwość, przesyłania zgłaszającemu informacji o statusie realizacji dodanego przez niego Zgłoszenia na podany przez niego adres mailowy.
- Aplikacja mobilna dostępna jest tylko dla smartfonów i tabletów w sklepie Google Play lub App Store.
- Użytkownicy smartfonów i tabletów Android mogą również korzystać z Portalu przez przeglądarkę internetową pod adresem https://sip2.police.pl, zainstalowaną na tych urządzeniach.
- Do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z Portalu, Użytkownik powinien:
- używać aktualnych wersji popularnych przeglądarek internetowych dostępnych w danym momencie na rynku;
- korzystać z urządzeń mobilnych z systemem Android lub iOS.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Portalu.
§ 4. Ogólne zasady korzystania z Portalu
- Użytkownik Portalu zobowiązany jest do korzystania z Portalu w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, w tym Polityki prywatności, z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet oraz zgodnie celami utworzenia Portalu, a w szczególności w sposób nie naruszający praw osób trzecich oraz praw i interesów Gminy Police i jej mieszkańców.
- Użytkownik Portalu jest zobowiązany w szczególności do:
- korzystania z Portalu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
- korzystania z Portalu w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników i z poszanowaniem przysługujących im praw.
- Wszelkie zgłoszenia naruszające zasady niniejszego regulaminu będą usuwane przez Administratora.
§ 5. Odpowiedzialność Administratora
- Administrator prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Portalu, zapewniający poprawność jego działania i ochronę danych Użytkowników.
- Administrator nie gwarantuje stałej dostępności do Portalu, jak również jego bezbłędnego funkcjonowania w szczególności ze względu na okoliczności wymienione w ust. 3 oraz przerw w funkcjonowaniu wywołanych siłą wyższą.
- Administrator zastrzega sobie możliwość wycofania lub modyfikacji określonych opcji oraz funkcji Portalu oraz prawo do przejściowego zaprzestania działania Portalu z ważnych przyczyn (np. ze względu na ochronę prywatności lub innych względów uzasadnionych przepisami prawa, czynności konserwacyjnych lub związanych z modyfikacją Portalu).
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
- sposób, w jaki Użytkownicy korzystają z Portalu, ani za jakiekolwiek wynikłe z tego skutki;
- treści zgłoszonych informacji niezgodnie z prawem lub zasadami współżycia społecznego;
- skutków udostępniania loginu i hasła osobom nieuprawnionym;
- szkody powstałe w następstwie zakłóceń w działaniu Portalu lub jego niedostępności, spowodowane przyczynami niezależnymi od Administratora lub które nastąpiły wskutek zdarzeń, którym Administrator nie był w stanie zapobiec;
- jakiekolwiek szkody spowodowane nieprzestrzeganiem przez Użytkowników postanowień niniejszego Regulaminu, w tym postanowień dotyczących Polityki prywatności lub nieprawidłowym działaniem Portalu.
- Z faktu, że Portal może być łączony poprzez odesłania internetowe (linki) z serwisami internetowymi należącymi do osób trzecich, nie wynika, że Administrator ponosi odpowiedzialność za działalność tych serwisów lub ich zawartość.
§ 6. Polityka prywatności i zasady przetwarzania danych osobowych w Portalu
- Portal wykorzystuje ciasteczka (cookies), które są wykorzstywane do prawidłowego działania Portalu.
- Administrator Portalu chroni prywatność Użytkowników, w szczególności ich dane osobowe, poprzez odpowiednie rozwiązania technologiczne, zapobiegające naruszeniu prywatności Użytkowników.
- Korzstanie z Portalu wymaga od Użytkownika akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu, w tym postanowień dotyczącymi gromadzenia i przetwarzania w Portalu danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych jest: Burmistrz Polic, 72-010 Police, ul. Stefana Batorego 3.
- Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: Krzysztof Małodobry, mail: iod@police.pl, tel. 91 4311830.
- Dane osobowe Użytkowników zarejestrowanych są gromadzone i przetwarzane wyłącznie w celu prowadzenia Portalu, w tym realizacji Zgłoszeń Użytkowników, co oznacza, że mogą być udostępniane zgodnie z prawem osobom fizycznym lub prawnym, jednostkom i innym podmiotom uczestniczącym w realizowaniu Zgłoszeń
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane do czasu ustania celu ich przetwarzania.
- Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz prawo do przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika, w dowolnym momencie, przysługuje mu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie jego danych, jednakże bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia danych osobowych dotyczących Użytkownika organom, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną.
- Dane Użytkowników nie będą przetwarzane w procesie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani procesie profilowania.
- Poza przypadkami wskazanymi w z ust. 4 dane osobowe Użytkownika nie zostaną ujawnione żadnej osobie trzeciej, bez zgody Użytkownika.
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów o ochronie danych osobowych, przy zastosowaniu wymaganych prawem zabezpieczeń.
- Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich zmiany lub uzupełniania.
- Administrator zastrzega sobie prawo do podejmowania dodatkowych środków ochrony danych osobowych, poza opisanymi w polityce.
§ 7. Postanowienia końcowe
- Wszelkie zapytania dotyczące użytkowania Portalu oraz zgłaszanie problemów należy kierować na adres poczty elektronicznej: sip@ug.police.pl lub na adres korespondencyjny: Urząd Miejski w Policach, komórka ds. SIP, ul. Batorego 2, 72-010 Police.
- Brak akceptacji Regulaminu, w tym postanowień dotyczących Polityki prywatności uniemożliwia korzystanie z Portalu i dodawanie Zgłoszeń.
- Regulamin i jego zmiany są podawane do publicznej wiadomości na stronie: www.police.pl.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- Korzystanie z Portalu podlega wyłącznie prawu polskiemu.
- Korzystanie z Portalu jest nieodpłatne dla Użytkowników.
- Zgłoszenie zawierające informacje niezgodne z prawem, naruszające zasady współżycia społecznego, lub zawiearające dane osobowe w jego publicznie dostępnej treści, Administrator Portalu będzie usuwał bez powiadamiania ich autorów. Prawo to obejmuje także zakładanie kont użytkowników w innym celu niż korzystanie z Portalu. W razie poważnego naruszenia prawa, czy podejrzenia o popełnieniu przestępstwa Administrator Portalu poinformuje o powyższym organy ścigania.
- Nie jest dopuszczalne zakładanie konta na rzecz innej osoby bez jej zgody.
- Użytkownik Portalu ma prawo do rezygnacji z konta w każdym czasie.
-
Użytkownik Portalu zobowiązuje się do korzystania z Portalu zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego, postanowieniami niniejszego Regulaminu, a w szczególności do:
- działania w sposób nie naruszający praw innych Użytkowników Portalu;
- niepodejmowania działań mających na celu odczytanie haseł i danych innych Użytkowników Portalu;
- nie podawania informacji nieprawdziwych;
- zapoznawania się ze zmianami w niniejszym Regulaminie.
- Wszelkie informacje o naruszeniach prawa lub niniejszego Regulaminu przez Użytkowników należy kierować na wskazany § 1 w ust. 5 adres.