Regulamin korzystania z usług
§1.Definicje
- "Portal" – Portal Mapowy Urzędu Miejskiego w Policach dostępny pod adresem sip2.police.pl.
- "Usługa informacyjna" – usługa umożliwiająca odnalezienie lokalizacji obiektów określonych w katalogu usług będących częścią Portalu.
- "Usługa interaktywna" – usługa umożliwiająca wskazanie określonego zdarzenia na mapie, co skutkuje przesłaniem informacji na jego temat do odpowiednich jednostek i służb.
- "Użytkownik" – osoba przeglądająca lub korzystająca z Portalu.
- "Autoryzacja" – proces potwierdzający tożsamość użytkownika.
- "Rejestracja" – proces umożliwiający zebranie danych o użytkowniku oraz nadanie mu loginu i hasła.
- "Logowanie" – czynność polegająca na podaniu przez Użytkownika nadanego loginu i hasła w celu wejścia do systemu i umożliwienia korzystania z usług interaktywnych.
§2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa tryb, zakres oraz zasady korzystania z usług publicznych udostępnionych w Portalu Mapowym Urzędu Miejskiego w Policach.
- Właścicielem Portalu jest Urząd Miejski w Policach, ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego i inne.
§3. Dostęp do usług
- Dostęp do usług jest zróżnicowany ze względu na:
a. rodzaj usługi, do której użytkownik chce uzyskać dostęp
b. poziom autoryzacji użytkownika
- Usługi informacyjne dostępne są dla użytkowników nieautoryzowanych oraz użytkowników autoryzowanych.
- Usługi interaktywne dostępne są wyłącznie dla użytkowników autoryzowanych, tzn. takich, którzy wcześniej dokonali rejestracji oraz zalogowali się do systemu.
- Rejestracja użytkownika ma charakter jednorazowy i służy uzyskaniu danych niezbędnych do stworzenia konta użytkownika, zebrania statystyk odwiedzin i późniejszego zalogowania.
- Dane gromadzone w procesie rejestracji przechowywane są zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Urzędu Mmiejskiego w Policach oraz Ustawą o ochronie danych osobowych.
- W czasie procesu rejestracji użytkownik zdefiniuje login i hasło wykorzystywane później w procesie logowania.
- Użytkownik zobowiązany jest do podania w procesie rejestracji prawdziwych danych oraz zaakceptowania poniższego regulaminu.
- Zarejestrowany użytkownik w każdej chwili może dokonać modyfikacji bądź usunięcia swoich danych.
§4. Zasady korzystania z usług
- Dane publikowane w ramach usług mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą służyć za podstawę jakichkolwiek roszczeń czy oskarżeń wobec właściciela Portalu lub innych podmiotów publicznych i prywatnych.
- Informacje i dane zawarte w Portalu stanowią własność Urzędu Miejskiego w Policach i mogą być wykorzystywane wyłącznie w zakresie określonym przez obowiązujące przepisy prawa.
- Usługi informacyjne służą odnalezieniu lokalizacji obiektów określonych w katalogu usług będących częścią Portalu.
- Usługi interaktywne służą wskazaniu określonego zdarzenia na mapie, co skutkuje przesłaniem informacji na jego temat do odpowiednich jednostek i służb.
- Użytkownik otrzymuje niezwłoczną informację po zmianie statusu jego zgłoszenia.
- Użytkownik zobowiązany jest do wskazywania zdarzeń zgodnie z prawdą i ich aktualnym stanem. Wskazanie nieprawdziwego zdarzenia skutkuje automatycznym zablokowaniem konta użytkownika. Jeśli nieprawdziwe zgłoszenie wywołało reakcję określonych służb (szczególnie w zakresie bezpieczeństwa publicznego) zgłaszający może zostać zlokalizowany przy użyciu wszelkich dostępnych środków technicznych a następnie pociągnięty do odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych informacji.
- Zgłoszenie zdarzenia przez Użytkownika nie jest równoznaczne z jego przyjęciem. Decyzję co do przyjęcia lub odrzucenia zgłoszenia podejmuje każdorazowo Administrator systemu. Informacja nt. przyjęcia lub odrzucenia zgłoszenia zostaje niezwłocznie przesłana Zgłaszającemu.
- Fakt zgłoszenia przez Użytkownika zdarzenia nie może być podstawą roszczeń lub oskarżeń wobec jednostek i służb odpowiedzialnych za przyjmowanie zgłoszeń, nawet jeśli zgłoszenie zostało przyjęte ale nie podjęto działań naprawczych.